
Raportörler: Murat ÖZBEY ve Büşra KARAASLAN
DKAB öğretmen gelişim programı kapsamında Aralık ayı “Kur’an öğretiminde verimlilik, Kur’an-ı Kerim Öğretim Yöntem ve Teknikleri Üzerine Okumalar ve Müzakereler” konusu ele alınmıştır.
Konu hakkında öğretmenlerimiz tecrübelerini paylaşıp şu tespit ve önerilerde bulunulmuştur:
· Kur’an öğretiminde verimliliği artırmak adına hediyenin önemi üzerinde duruldu.
· Harfler ve mahreçler birebir eğitimle olabileceği gibi grup çalışmasıyla yapılabilir.
· Öğretimde usta çırak ilişkisi içinde öğrenim faydalı olacaktır.
· Liselerde seçmeli Kur’an-ı Kerim seçimi öğrencinin ilgi ve insiyatifine bırakılmalıdır. Kur’an dersi sevdirilerek öğretilmelidir. İsteksiz şekilde öğrenmenin gerçekleşmesi zor olmaktadır.
· Kur’an-ı Kerim öğretimi uzun süreçli bir iş olduğundan dolayı Liselerde dersler yavaş ilerlemektedir.
· Mümkün olduğunca hafız olan öğretmenlerin derse girmesi faydalı olacaktır.
· Kur’an öğretiminde İlçe Müftülüğü ile koordineli çalışıp, yaz ve tatil dönemlerinde camilerde veya Kurslarda öğrencinin Kur’an öğretimine devam etmesi sağlanmalıdır.
· Koro halinde öğrenim benimsenmeli. Çünkü özgüveni düşük olan öğrencinin öğrenmesi ve harflerin mahreçlerini öğrenmeleri açısından faydalı olacaktır.
· Kur’an’ın okuyuşunun öğretilmesinin yanı sıra meal üzerinde de durulmalıdır.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |